Miroslav Nesrsta

30. výročie pre Škodu Favorit

Kedže sa za začiatok výroby Škody Favorita sa považuje rok 1988, máme teraz už  30. výročie tejto udalosti

6.9.2017 o 16:45 | Karma článku: 2,83 | Prečítané:  581x | Diskusia: 1 príspevok
Miroslav Nesrsta

Naklápanie svetiel Škoda Felicia, Favo

Hydraulické naklápanie svetiel u áut Škoda Felicia a Favorit bolo roky pre majiteľov zdrojom trablí a nefunkčnosť tohto zariadenia najčastejšou príčinou neúspešnej kontroly na STK.

4.4.2017 o 17:14 | Karma článku: 3,63 | Prečítané:  709x | Diskusia: 0 príspevkov
Miroslav Nesrsta

Koniec dízlov v os. autách, je tu TSI

Ešte nedávno nepredstaviteľný pokrok v konštrukcii benzínových motorov priniesol také zníženie ich priemernej spotreby v pomere ku spotrebe dízlov, že tieto u menších osobných áut môžu pokojne odísť na smetisko…

10.2.2017 o 17:24 | Karma článku: 5,10 | Prečítané:  2054x | Diskusia: 20 príspevkov
Miroslav Nesrsta

Know-how zadného blatníka Felicie

Oprava skorodovaného blatníka a podbehu svojpomocou, teda vlastnými rukami, s vylúčením drahých služieb autoservisu. 

16.12.2015 o 16:57 | Karma článku: 2,49 | Prečítané:  711x | Diskusia: 0 príspevkov
Miroslav Nesrsta

Retro či replika

Zamyslenie nad súčasným stavom produkcie najmä "retro" áut v porovnaní s produkciou replík. Definícia "retro" je zložitejšia a pritom treba definovať aj súvisiace pojmy starožitnosť a vintage.

26.5.2015 o 16:30 | Karma článku: 3,36 | Prečítané:  786x | Diskusia: 2 príspevky
Miroslav Nesrsta

Felicia nie je len „zaguľatený“ favorit

Aj keď sa to vo všeobecnosti medzi motoristami vníma, nie je tomu tak. V tomto článku sa pokúsim dokázať, v súlade s filozofiou, že veľa kvantitatívnych vylepšení v svojom synergickom účinku vedie k dosiahnutiu…

27.2.2015 o 7:21 | Karma článku: 7,48 | Prečítané:  2509x | Diskusia: 3 príspevky
Miroslav Nesrsta

„Kačica“ auto Citroen 2CV

Citroen 2CV patrí v histórii automobilizmu k najzaujímavejším veteránom vôbec. Je to vďaka jeho originálnej pokrokovej konštrukcii a zameraniu na veľmi široký okruh používateľov.  Je považovaný za „ikonu“ tohto …

9.1.2013 o 14:15 | Karma článku: 6,65 | Prečítané:  1947x | Diskusia: 3 príspevky
Miroslav Nesrsta

Trabant pohľadom konštruktéra a užívateľa II

K pokračovaniu rozprávania o Trabante inšpiruje článok zverejnený na webu venovanom konštrukciám pre motorový paragliding.

1.9.2012 o 10:21 | Karma článku: 7,09 | Prečítané:  2476x | Diskusia: 2 príspevky
Miroslav Nesrsta

Starý Š-Favorit – prečo, ako na to

Prosperitu na Slovensku možno pozerať aj na parkoviskách a na cestách. Kedysi škodovky predstavovali v SR možno tri štvrtiny vozového parku osobných áut. Dnes ich už medzi záplavou nových a moderných áut treba…

13.7.2012 o 15:20 | Karma článku: 10,66 | Prečítané:  3531x | Diskusia: 16 príspevkov
Miroslav Nesrsta

Recenzia na auto Opel Vectra C

Pri prečítaní si viacero recenzií na tento typ auta nezaškodí pridať vlastné skúsenosti z prevádzky, svojpomocného servisu a opráv tohto typu auta. Jedná sa konkrétne o typ Vectra C GTS 2,2 s benzínovým motorom typu…

2.6.2012 o 15:21 | Karma článku: 10,64 | Prečítané:  4889x | Diskusia: 3 príspevky
Miroslav Nesrsta

Motor auta: potenciálny terorista OHC II

Z diskusie k problematike na webe: "Parádna téma, akurát dnes ráno sa mi roztrhol rozvodový remeň, motor kaput". Diskusia k článku tohto blogu "Motor auta: potenciálny terorista OHC" ukázala, že je to asi zaujímavá…

5.4.2011 o 15:18 | Karma článku: 4,73 | Prečítané:  1317x | Diskusia: 4 príspevky
Miroslav Nesrsta

Motor auta: potenciálny terorista OHC

Pohon vačkových hriadeľov typu OHC/DOHC ((Double) Over Head Camshaft) motora ozubeným remeňom alebo reťazou je nie dosť "blbovzdorný" systém s potenciálom vyvolať fatálnu poruchu, ktorej náprava si vyžiada velikú…

24.1.2011 o 15:30 | Karma článku: 6,02 | Prečítané:  1970x | Diskusia: 38 príspevkov
Miroslav Nesrsta

Trabant pohľadom konštruktéra a užívateľa

Skúsenosti z vlastníctva, prevádzky, servisu a opráv Trabanta svojpomocou môžu byť zaujímavé pre priaznivcov tohto auto-veterána.

15.9.2010 o 12:12 | Karma článku: 8,58 | Prečítané:  2976x | Diskusia: 7 príspevkov
Miroslav Nesrsta

Od Škody Tudor až po Favorita: skúsenosti

Súbor skúseností z prevádzky, servisu a opráv (prevážne svojpomocou) škodoviek od Tudora, Spartaka, Š-120 ... až po Favorita.

24.8.2010 o 14:30 | Karma článku: 10,38 | Prečítané:  3328x | Diskusia: 44 príspevkov
Miroslav Nesrsta

1934: Citroen 11 "Traction Avant"

Hoci "vajcovité, ufovité" tvary karosérie niektorých dnešných Citroenov neobdivujem, v avatgardnej technickej koncepcii, v súčasnosti tiež v rally súťažiach, bol a je Citroen jednotkou. Citroen nie je prvým výrobcom…

20.8.2010 o 9:35 | Karma článku: 3,99 | Prečítané:  1215x | Diskusia: 4 príspevky

Už ste čítali?