reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Miroslav Nesrsta

Miroslav Nesrsta

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  33x

Pôvodom z Brna na Morave; dôchodca, žijem na Liptove od r. 1965. V aktívnom veku konštruktér v odbore IT.Blogovanie robím v rámci intelektuálnej aktivity 3. veku so záujmom porozprávať sa o témach spoločného záujmu. Zoznam autorových rubrík:  filozofia, politika, ekonomikavzdelávaniekultúraautoSúkromnéNezaradené

reklama

auto

Sto rokov slávnej histórie áut Citroën

Miroslav Nesrsta

Sto rokov slávnej histórie áut Citroën

Citroën oslavoval r. 2019 storočné výročie pôsobenia v oblasti produkcie áut. Grandiózne oslavy sa konali na celom svete a po celý rok 2019.

  • 17. feb 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 293x
  • 0
Auto Oltcit pôvodom Citroen, vyrábané s rumunskou kvalitou

Miroslav Nesrsta

Auto Oltcit pôvodom Citroen, vyrábané s rumunskou kvalitou

Tento nasledovník slávnej “kačice” Citroen 2CV bolo v svojom čase auto pôvodom zo západnej produkcie (Francúzsko) dostupné aj bez devízových bonov, za koruny (69000).

  • 8. okt 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 652x
  • 0
Motory os. áut: elektro, hybrid, plug-in hybrid

Miroslav Nesrsta

Motory os. áut: elektro, hybrid, plug-in hybrid

Aké sú súčasné trendy v pohonoch osobných áut? Razantný prepad predaja dízlov robí túto problematiku zasa aktuálnejšou.

  • 10. júl 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 082x
  • 13
VW benzin motor "tříhrnek s foukačkou"

Miroslav Nesrsta

VW benzin motor "tříhrnek s foukačkou"

Problematika automobil. motorov benzín versus nafta ma priebežne zaujíma a preto zaujal článok na blogu dfens-cz.com Tříhrnek s foukačkou v praxi (VW 1.0 TSI 85 kW)  . ktorý tu so súhlasom autora uvádzam v pôvodnom znení.

  • 27. mar 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 150x
  • 6
30. výročie pre Škodu Favorit

Miroslav Nesrsta

30. výročie pre Škodu Favorit

Kedže sa za začiatok výroby Škody Favorita sa považuje rok 1988, máme teraz už  30. výročie tejto udalosti

  • 6. sep 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 857x
  • 1
reklama
Naklápanie svetiel Škoda Felicia, Favo

Miroslav Nesrsta

Naklápanie svetiel Škoda Felicia, Favo

Hydraulické naklápanie svetiel u áut Škoda Felicia a Favorit bolo roky pre majiteľov zdrojom trablí a nefunkčnosť tohto zariadenia najčastejšou príčinou neúspešnej kontroly na STK.

  • 4. apr 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 194x
  • 0
Koniec dízlov v os. autách, je tu TSI

Miroslav Nesrsta

Koniec dízlov v os. autách, je tu TSI

Ešte nedávno nepredstaviteľný pokrok v konštrukcii benzínových motorov priniesol také zníženie ich priemernej spotreby v pomere ku spotrebe dízlov, že tieto u menších osobných áut môžu pokojne odísť na smetisko dejín.

  • 10. feb 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 832x
  • 20
Know-how zadného blatníka Felicie

Miroslav Nesrsta

Know-how zadného blatníka Felicie

Oprava skorodovaného blatníka a podbehu svojpomocou, teda vlastnými rukami, s vylúčením drahých služieb autoservisu.

  • 16. dec 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 485x
  • 0
Retro či replika

Miroslav Nesrsta

Retro či replika

Zamyslenie nad súčasným stavom produkcie najmä retro áut v porovnaní s produkciou replík. Definícia retro je zložitejšia a pritom treba definovať aj súvisiace pojmy starožitnosť a vintage.

  • 26. máj 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 137x
  • 2
Felicia nie je len „zaguľatený“ favorit

Miroslav Nesrsta

Felicia nie je len „zaguľatený“ favorit

Aj keď sa to vo všeobecnosti medzi motoristami vníma, nie je tomu tak. V tomto článku sa pokúsim dokázať, v súlade s filozofiou, že veľa kvantitatívnych vylepšení v svojom synergickom účinku vedie k dosiahnutiu vyššej kvality.

  • 27. feb 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 212x
  • 3
reklama
„Kačica“ auto Citroen 2CV

Miroslav Nesrsta

„Kačica“ auto Citroen 2CV

Citroen 2CV patrí v histórii automobilizmu k najzaujímavejším veteránom vôbec. Je to vďaka jeho originálnej pokrokovej konštrukcii a zameraniu na veľmi široký okruh používateľov.  Je považovaný za „ikonu“ tohto výrobcu  – auto symbolizujúce značku Citroen.

  • 9. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 141x
  • 3
Trabant pohľadom konštruktéra a užívateľa II

Miroslav Nesrsta

Trabant pohľadom konštruktéra a užívateľa II

K pokračovaniu rozprávania o Trabante inšpiruje článok zverejnený na webu venovanom konštrukciám pre motorový paragliding.

  • 1. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 695x
  • 2
Starý Š-Favorit – prečo, ako na to

Miroslav Nesrsta

Starý Š-Favorit – prečo, ako na to

Prosperitu na Slovensku možno pozerať aj na parkoviskách a na cestách. Kedysi škodovky predstavovali v SR možno tri štvrtiny vozového parku osobných áut. Dnes ich už medzi záplavou nových a moderných áut treba hľadať.

  • 13. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 467x
  • 16
Recenzia na auto Opel Vectra C

Miroslav Nesrsta

Recenzia na auto Opel Vectra C

Pri prečítaní si viacero recenzií na tento typ auta nezaškodí pridať vlastné skúsenosti z prevádzky, svojpomocného servisu a opráv tohto typu auta. Jedná sa konkrétne o typ Vectra C GTS 2,2 s benzínovým motorom typu Z22SE.

  • 2. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 496x
  • 3
Motor auta: potenciálny terorista OHC II

Miroslav Nesrsta

Motor auta: potenciálny terorista OHC II

Z diskusie k problematike na webe: "Parádna téma, akurát dnes ráno sa mi roztrhol rozvodový remeň, motor kaput". Diskusia k článku tohto blogu "Motor auta: potenciálny terorista OHC" ukázala, že je to asi zaujímavá téma, bolo 38 diskusných príspevkov.

  • 5. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 387x
  • 4
reklama
Motor auta: potenciálny terorista OHC

Miroslav Nesrsta

Motor auta: potenciálny terorista OHC

Pohon vačkových hriadeľov typu OHC/DOHC ((Double) Over Head Camshaft) motora ozubeným remeňom alebo reťazou je nie dosť "blbovzdorný" systém s potenciálom vyvolať fatálnu poruchu, ktorej náprava si vyžiada velikú investíciu ako aj spôsobí poriadny stres u postihnutého majiteľa auta.

  • 24. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 099x
  • 38
Trabant pohľadom konštruktéra a užívateľa

Miroslav Nesrsta

Trabant pohľadom konštruktéra a užívateľa

Skúsenosti z vlastníctva, prevádzky, servisu a opráv Trabanta svojpomocou môžu byť zaujímavé pre priaznivcov tohto auto-veterána.

  • 15. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 500x
  • 7
Od Škody Tudor až po Favorita: skúsenosti

Miroslav Nesrsta

Od Škody Tudor až po Favorita: skúsenosti

Súbor skúseností z prevádzky, servisu a opráv (prevážne svojpomocou) škodoviek od Tudora, Spartaka, Š-120 ... až po Favorita.

  • 24. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 575x
  • 44
1934: Citroen 11 "Traction Avant"

Miroslav Nesrsta

1934: Citroen 11 "Traction Avant"

Hoci "vajcovité, ufovité" tvary karosérie niektorých dnešných Citroenov neobdivujem, v avatgardnej technickej koncepcii, v súčasnosti tiež v rally súťažiach, bol a je Citroen jednotkou. Citroen nie je prvým výrobcom, ktorý zaviedol do výroby automobil s predným náhonom. Už niekoľko rokov predtým s týmto prišli iní, najúspešnejší bol v tomto asi nemecký DKW.

  • 20. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 328x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu