Recenzia na auto Opel Vectra C

Autor: Miroslav Nesrsta | 2.6.2012 o 15:21 | (upravené 26.5.2015 o 22:30) Karma článku: 10,30 | Prečítané:  4741x

Pri prečítaní si viacero recenzií na tento typ auta nezaškodí pridať vlastné skúsenosti z prevádzky, svojpomocného servisu a opráv tohto typu auta. Jedná sa konkrétne o typ Vectra C GTS 2,2 s benzínovým motorom typu Z22SE.

Najnovšia generácia áut Opel Vectra série C  sa objavila v roku 2002 a nahradila sériu Vectra B osobitného zaguľateného dizajnu.  Vectra C sa opäť vrátila ku konzervatívnejším tvarom, čo výborne ilustroval komfortne ladený sedan. Jeho podvozok poskytoval posádke komfortnú jazdou nie nepodobnú luxusnejšie ladeným limuzínam. Auto postavené na koncernovej podlahovej plošine General Motors  Epsilon však malo na viac a dynamickejšie zameraní zákazníci chceli  nástupcu legendárnej Calibry. V reakcii na to Opel prezentoval Vectru C GTS. Táto verzia posunula  jazdné vlastnosti oproti sedanu na vyššiu úroveň. Jej tromfom sa stal aj praktický prístup do obrovského kufra.

O akomkoľvek  type auta sa nedá všeobecne povedať, že je vynikajúce alebo naopak nevydarené. Je nevyhnuté samostatne hodnotiť každú podzostavu auta objektívne až potom to integrovať do hodnotenia celku.

Karoséria a interiér
Auto má mimoriadne pekný vzhľad s klasickým európskym dizajnom. V porovnaní s „vajcovitým“, „ufovitým“ výzorom niektorých francúzskych,  japonských a iných áut vyzerá stále ešte ako AUTO.
Osobitne pekný je pohľad šikmo odzadu. Dojem umocňujú 17" kolesá, sedačky na štandardnej úrovni primeranej pre športové auto. Ukážka tu http://auto.kataloge.cz/opel-vectra.php
Antikorózna ochrana je na úrovni EU štandardu, dnes si už žiadna automobilka nedovolí v tomto zaostávať.
Piate dvere vzadu typu hatchback umožňujú že auto poskytuje aj službu, pre ktorú by ste ináč potrebovali kombi.

Motor
Samotný Opel nemá v sortimente benzínový motor až takej veľkosti a preto je v aute  GM koncernový motor typu Z22SE. K tomuto prislúcha aj americká riadiaca jednotka (ECU)  typu GMPT-E15 (Menšie európske motory majú typ SIMTEC). V kritických stavoch pri odpájaní / pripájaní batérie, vymontovaní a skladovaní počas opráv preukázala táto ECU patričnú odolnosť zariadenia, určeného do náročných podmienok použitia.
Pri porovnaní so Škodou Favorit / Felicia, Fabia 1,4 MPI (servisované taktiež), má motor Z22SE oveľa múdrejšiu konštrukciu, demontáž / montáž dielov je oveľa ľahšia, najmarkantnejšie  je to u vodného čerpadla. Naopak, najhoršie prístupný je štartér. Pri kľukovke nie sú axiálne vymedzovacie podložky ale jedna z výsteliek hlavného ložiska kľuky má aj bočné vertikálne časti,  je opretá o teleso motora a slúži ako vodiaca. Zato však sú niekde potrebné špeciálne prípravky, najmä pri kontrole nastavenia reťazového rozvodu a pri výmene vodného čerpadla (aby pritom nespadlo koliesko s reťazou jeho pohonu do motora)
Osobitnou kapitolou je napínač reťaze pôvodného typu Z22SE, ktorý bol nedostatočne spoľahlivý. Od r. 2009 Opel montuje napínač typu Z20NET prevzatý z GM koncernového Saaba a pri výskyte problémov predpisuje výmenu pôvodného napínača Z22SE za typ Z20NET - predpis Opel Field Remedy č. 2633. Identifikuje sa podľa hríbikovitej vyvýšeniny na jeho hlave.
Motoru Z22SE je venovaný anglický web  www.Z22SE.co.uk, kde je pre svojpomocného opravára najviac informácií a odkazov na dokumentáciu.

Prevodovka, spojka, kardanky
K motoru prislúchajúca americká prevodovka typu F23. Funguje  vynikajúco, poskytuje maximálne možný komfort. Opel do nej predáva vlastný olej s červeným zafarbením, treba ho kupovať v značkovom servise.
Spojka je namontovaná na dvojhmotovom zotrvačníku, ktorý tlmí rázy (kotúč spojky nemá obvyklé pružiny). Má automatické vymedzovanie vôle Self Adjustment Clutch SAC, dodáva najmä výrobca LUK.  Prítlačný kotúč sa dodáva s predpätím a  musí sa montovať / demontovať s použitím špeciálneho prípravku, ináč vymedzovanie skočí na maximum  a diel je nepoužiteľný. Pri montáži bez znalosti tohto, výrobca neuzná reklamáciu na nový dodaný diel. 
U motorov nad 100 kW montuje Opel medziľahlé ložisko, upevnené na motore,  na pravej kardanovej hriadeli náhonu kolies. Eliminuje tým známy problém náchylnosti pravej kardanky na pokmitávanie, L a P kardanky pri kolese takto majú rovnakú dĺžku. 

Podvozok
Konštrukcia prednej nápravy typu Mac Pherson a zadnej nápravy s viac prvkovým systémom ramien sa nijako extra nelíši od EU áut rovnakej kategórie.
Nebolo badať tendenciu k mimoriadnemu alebo predčasnému opotrebovanie alebo poruchám silentblokov na ramenách.
Konštrukcia podvozku je riešená vzhľadom na športový charakter auta – precízne správanie sa auta v kritických situáciách má prednosť pred komfortom.

Brzdy
Štandardná EU konštrukcia rovnaká na veľa autách, bez pripomienok.
Piestik strmeňa zadnej brzdy pri inštalácii nových brzdových doštičiek zatláčať pomocou špeciálneho prípravku, ktorý ním pri zatláčaní pootáča. Ináč sa zničí aut. vymedzovanie vôle ručnej brzdy.

Supermoderná elektrická inštalácia
Problematike venujem samostatný článok tu http://emenes.wz.sk/subM1/vece_lan.htm
Dnes majú všetky autá rovnakej kategórie, no Vectra C bola v tomto smere pionierom.

 
Celkový názor na Vectru C
Kvalitou s spoľahlivosťou sa Opel Vectra C nijako nelíši od obdobných áut v svojej kategórii (najviac sa porovnáva s VW Passat).
Problémy s napínačom reťaze náhonu rozvodu ventilov a s modulom CIM elektrickej siete sú vyriešené, ak má auto namontované  tieto diely v prevedení dodávanom od r. 2009.
V kombinácii a adaptérom na pohon LPG prekonáva toto auto diesely komfortom, menšou komplikovanosťu motora a bezproblémovým štartovaním aj v tých najväčších mrazoch (nie je potrebné zaoberať sa zimnou verziou paliva), pri ešte lepšej hodnote nákladov na 1 km jazdy.
Svojím vynikajúcim vzhľadom Opel Vectra C svojho najväčšieho konkurenta VW Passat dokonca prekonáva.

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?