V týchto sa najprv vyskytol názor, že autor článku je nostalgik obľubujúci starú techniku rozvodov OHV.
Takisto, že by bol preň najlepší dvojtaktný Trabant bez ventilov; že ale Trabant a osobitne jeho motor vôbec nie je akurát vzorom spoľahlivosti, píše autor na inom mieste svojho blogu [TU ].
Samozrejme autor článku chápe, že rozvod OHV odišiel u moderných automobilov na smetisko dejín kvôli naprostej prevahe rozvodu (D)OHC z hľadiska prínosu pre super technické parametre ich benzínových / naftových motorov. Naviac je tu vynikajúci prínos v podobe zjednodušenia bloku OHC motora a tesnenia pod hlavou valcov a tomu zodpovedajúce zvýšenie spoľahlivosti, pri súčasnom zjednodušení výroby bloku motora.
Ďalším štúdiom problematiky došiel autor článku k poznaniu, že teoreticky vyššia spoľahlivosť rozvodu reťazou (v porovnaní s pohonom ozubeným remeňom) môže byť degradovaná nie dosť spoľahlivým riešením napínača reťaze, závislým na prevádzkovom tlaku oleja v motore (bola to príčina zlyhania rozvodu ventilov na motore jeho auta), viď napr. článok o poruchách tohto typu rozvodu u benzínových motorov VW / Škoda 1.2 16V HTP [TU ].
V ďalšej diskusii autor článku poukázal na existenciu riešenia rozvodu (D)OHC vylučujúceho zlyhanie vedúce ku stretu ventilov s piestami použité napr. na motocykli Honda VFR, s vloženým ozubeným kolesom.
Do diskusie je možné snáď zarátať aj článok p. Martina Oprendeka "Ventilové rozvody moderných štvortaktných motorov" na jeho blogu, kde je existencia môjho článku s touto problematikou spomenutá.
V článku p. Oprendeka sú porovnávané výhody / nevýhody možných riešení rozvodu ventilov. Je tam tiež názor z pohľadu marketingu úspechu riešenia na trhu automobilov s tvrdením, že je naivné myslieť si, že by si zákazník priplatil za spoľahlivejšie riešenie.
Ku tomu by som rád argumentoval nasledovne (pracoval som v aktívnom veku v oblasti marketingu komunikačných systémov, predtým ako konštruktér).
Z pohľadu marketingu predaja je zákazník pánom a jeho želania zákonom, ktorých pochopenie môže zlepšiť pozíciu produktu na trhu. Ak si zákazník niečo želá (hoci by sa jeho predstava zdala seba viac zvláštna) a je ochotný za to zaplatiť, uprednostní vždy dodávateľa schopného jeho požiadavku splniť. Naopak, zákazník priam neznáša dodávateľa, ktorý sa ho snaží nahovoriť na zmenu zadania na také, ktoré by viac vyhovovalo predajcovi ako jemu - tlak vyvoláva protitlak.
V konštrukcii komunikačných systémov mala vždy spoľahlivosť systémov najvyššiu prioritu. Ak možnosť zlyhania systému existuje, určite sa za istých podmienok vyskytne. Ak teda existuje možnosť potenciál zlyhania systému vylúčiť, určite by som presadzoval takéto riešenie.
Myslím si preto i naďalej, že heslo predaja
AUTO NAŠEJ ZNAČKY POUŽÍVA MOTOR S VENTILOVÝM ROZVODOM DOHC S VYLÚČENÍM NIE DOSŤ SPOĽAHLIVÉHO POHONU OZUBENÝM REMEŇOM ALEBO REŤAZOU
alebo podobné, by malo na istom segmente trhu vyhliadky na úspech aj napriek určitému rozumnému navýšeniu ceny - osobitne, ak by takéto riešenie bolo možné dodávať ako alternatívu.